Forretningsbetingelser

For handel på SteamUpPilots.dk

Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle leverancer fra SteamUpPilots.dk

Betingelserne gælder i det tilfælde, hvor der ikke er indgået andre skriftlige aftaler mellem dig som køber og SteamUpPilots.dk

De oplyste persondata som afgives i forbindelse med købet, behandles i henhold til gældende lovgivning samt SteamUpPilots.dk’s Persondatapolitik.

 

Levering & forsendelse

Leveringstiden afhænger af den vare du bestiller. Er varen på lager er leveringstiden 1-2 hverdage ved bestilling inden kl. 13.30. For varer der er i restordre, oplyser vi forventet leveringstidspunkt via mail eller telefonisk henvendelse. Forsendelse sker med enten GLS eller PostNord. Afhentning kan kun ske efter forudgående aftale, da vi ikke har lager på forretningsadressen.

 

Fragtpriser

Levering af små-pakke(< 5kg) til GLS pakkeshop koster kr. 55,- excl. moms. Ved erhvervsadresse eller hjemmelevering prisen kr. 75,00 excl. moms.

Ved ordrer større end kr. 500,- er der mulighed for fragtfri levering til GLS pakkeshop.
 

Ved reklamation

Eventuelle fejl eller mangler ved levering fra SteamUpPilots.dk skal påberåbes i rimelig tid efter, at du har opdaget fejlen – og du skal hurtigst muligt rette henvendelse til SteamUpPilots.dk

Det er din pligt at angive og på forlangende vise, hvordan fejlen eller manglen ytrer sig. Det kan f.eks. gøres vha. billeder eller video-optagelser. SteamUpPilots fotograferer alle forsendelser under pakningen.

Returnerede varer modtages KUN efter forudgående aftale. Vi anbefaler at retur-forsendelsen forsikres.

Det er dit ansvar, at varerne kommer frem i hel stand, sørg derfor for, at varen er emballeret godt, da vi ellers forbeholder os retten til at afvise at modtage/kreditere varen. I sådanne sager kan skaden dokumenteres med billeder, såfremt vi kan sende billederne til en gyldig mailadresse.

 

Reklamationsret

SteamUpPilots yder 24 måneders reklamationsret ved forbrugerkøb for fejl ved leveringen. For virksomheder er reklamationsretten 6 måneder. Reklamationsretten dækker ikke ved almindelig slitage eller forkert brug. 

Ved 3D-printede produkter kan der forekomme unøjagtigheder og artefakter i overfladen. Ved 3D-Print af kundens egne filer eller filer fra eksterne hjemmesider(Thingiverse, Thangs o.lign) påtager vi os ikke ansvar for modellens mål, funktion eller pasform. Fejl der vil anerkendes som en reklamation vil være ting som: Lag-separation, forkert materiale, forkert farve, manglende dele eller forkert antal.

Ønsker du at gøre brug af reklamationsretten sendes en mail på salg@SteamUpPilots.dk eller kundeservice kontaktes på telefon 223 46 223. Du vil herefter modtage instrukser for returneringen eller udbedring.

Såfremt fejlen ikke skyldes forhold som er dækket af reklamationsretten, vil vi enten tilbyde at returnere varen, tilbyde reparation eller køb af en ny tilsvarende vare. Svares der ikke retur indenfor 30 dage, forbeholder vi os ret til at kassere varen.

Hvis du har modtaget en vare, som er skadet under transporten, er det vigtigt, at du gemmer emballagen. Tag gerne billeder af forsendelsen inden du åbner den.

 

Fortrydelsesret

SteamUpPilots.dk yder 14 dages fortrydelsesret, gældende fra den dag du modtager dine varer. Fortryder du købet, skal SteamUpPilots.dk derfor underrettes herom, senest 14 dage efter den dag, du modtog dine varer. Varer der er fremstillet eller tilpasset specielt til dig er ikke omfattet af fortrydelsesretten. Det gælder f.eks. 3D-printede produkter. 

For at få det fulde beløb retur, skal du returnere varen i samme stand, som du modtog den – dvs uden brugsspor og i original emballage.

Har varen været taget i brug, vil SteamUpPilots foretage en værdiberegning i forhold til, hvilken værdi varen vil have ved gensalg.

Forbrugsstoffer hvor det ikke umiddelbart kan fastslås om der sket brug eller forringelse, refunderes ikke. Det gælder f.eks. Lipo-batterier og 3D-Print filamenter, hvor folieforseglingen er brudt.

Du skal selv afholde de omkostninger, der er forbundet med at returnere varen.

Vi modtager ikke forsendelser, som er sendt ufranko eller pr. efterkrav.

Er varen betalt med kreditkort, returneres beløbet altid hertil.

Er varen betalt med overførsel til vores konto, beder vi dig vedlægge oplysninger om kontonr., hvortil beløbet for varen kan returneres.

Du bedes vedlægge oplysninger om ordren, f.eks. kopi af følgesedlen, samt skrive, hvorfor du returnerer varen. Dette er ikke et krav, men det mindsker ekspeditionstiden, så du hurtigere får dine penge retur.

Vi bestræber os på, at returnere dit tilgodehavende i løbet af 8-10 dage, men i perioder med ferie eller travlhed, kan der gå lidt længere.

 

Pris og betaling

Alle priser vist i webshoppen, er som udgangspunkt incl. 25% dansk moms. Der tages forbehold for fejl i prisberegningen og for mellemsalg. En afgiven bestilling betragtes som et tilbud om køb, og er derfor først bindende når SteamUpPilots har behandlet bestillingen og frigivet den til levering.

På SteamUpPilots.dk kan du bestille dine varer online og betale med:

·         MobilePay

·         Visa Dankort

·         Visa Elektron

·         Mastercard

·         Diners Club

·         Maestro Card

·         Bankoverførsel

Online betaling sker via sikker SSL-forbindelse.

EAN-nummer for elektronisk fakturering (kun for offentlige virksomheder)

Vi beder dig oplyse EAN-nummer, afdelingsnummer, kontaktperson, telefonnummer samt andre relevante oplysninger. Din ordre vil først blive behandlet, når vi er i besiddelse af alle relevante oplysninger. Oplysningerne anføres i rubrikken “NOTAT” under adresseoplysninger. 

 

Åbningstider i kundeservice

Vi sidder klar til at hjælpe dig på telefonerne på 223 46 223 mandag til fredag fra kl. 09.00-16.00

Derudover er der åbent for chat når symbolet herfor vises på hjemmesiden.

 

Vores adresse

SteamUpPilots.dk

v/Reflectas ApS

Ormslevvej 259, Stavtrup

8260 Viby J.

 

Kontaktinformationer

Tlf. +45 223 46 223

Mail: salg@SteamUpPilots.dk